Loading...

اخبار

عجیب اما واقعی - سرقت پهنای باند توسط ویندوز 10 !

نوشته شده در : 2015/08/24 - 13:12
ویندوز 10 پهنای باند شما را بدون اینکه متوجه شوید، برای به اشتراک گذاری آپدیت میان سایرین به سرقت می برد. این گزینه به صورت پیشفرض در نسخه های " Windows 10 Home" و " Windows 10 Pro" فعال می باشد. شما می توانید از طریق تنظیمات به روز رسانی، این امکان را غیر فعال نمایید.

windows-10-disable-update

 

در ماه مارس، ادعاهایی مطرح شد مبنی بر اینکه ویندوز 10 با استفاده از پروتکلP2P (نقطه به نقطه)  آپدیت ها را پس از دانلود برای دیگران به اشتراک خواهد گذاشت. حالا نسخه 10 این ویندوز منتشر شده و متوجه می شوید که بدون کلیک بر روی کوچکترین آیکونی، ویندوز 10 مشغول استفاده از اتصال اینترنت شما جهت توزیع به روزرسانی ها میان سایر کاربران اینترنت است.

 

ویژگی که انتظار می رفت  تنها برای رایانه های شخصی موجود در شبکه محلی شما بکار گرفته شود.

 

ویندوز 10 پهنای باند  شما را  با استفاده از ویژگی که "Windows Update Delivery Optimization" نامیده می شود، به سرقت می برد. این ویژگی در " Windows 10 Home" و " Windows 10 Pro" فعال شده است.

 

Windows 10 Enterprise  و Windows 10 Education این ویژگی را به صورت فعال دارند، اما تنها برای PC های بر روی شبکه محلی اختصاصی شما کار می کند.

 

windows-10-disable-update


درست مشابه torrent ، همه کسانی که ویندوز 10 را روی PC های خود دارند، به صورت پیشفرض برخی آپدیت هایی را که دیگران به آن نیاز دارند، میان آنها توزیع می کنند. این کار فرایند به روزرسانی را برای دیگران سریع تر و برای مایکروسافت کم دردسرتر می کند.

 

استفاده از اتصال داده شما برای به اشتراک گذاری آپدیت ژست خوبی به نظر می رسد، اما اگر اتصال داده شما و پهنای باندتان محدود باشد ،چه کار باید کرد؟

 

هر چند مایکروسافت اعلام کرده که این ویژگی صرفا آپدیت ها را به اشتراک می گذارد و هیچ داده شخصی را دانلود یا ارسال نمی کند، اما اگر شما نیز نگران پهنای باند خود هستید، مراحل نمایش داده شده در ویدئوی زیر را دنبال کنید تا ویژگی "Windows Update Delivery Optimization" در ویندوز 10 را غیر فعال کنید :

 

 

 

دسته : نرم افزار منبع : Fossbytes بازدید : 2551

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!